lördag 3 maj 2008

Ett oskrivet blad

Hur ska jag kunna skriva något när allt redan är nedskrivet. Jag brottades med vackra ord och innerliga meningar bara för att upptäcka att jag har snott dem. Det finns bara så många kombinationer och de jag ville använda just nu ikväll, har redan blivit använda av någon annan före mig. Det jag nyss skrev blev ett hopkok av redan skrivna texter och jag blev en simpel tjuv för en stund, en tjuv som snyltade på andras känslosamma uttryck. Men jag raderade det hela i samband med upptäckten av att det faktiskt var stöldgods.

Ibland är det kanske inte meningen att det ska stå någonting.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skrev en jättefin låt en gång. Slet med den i flera dagar, och spelade tillslut upp den för min gode vän som lite snopet konstaterar "... men det där är ju min låt..."

Det blev lite jobbigt.

Minna sa...

Haha, det blev lite tryckt stämningen där va :D

Nina sa...

Och värre lär det bli...svårare och svårare att hitta nåt unikt att skriva eftersom fler och fler ihopsatta meningar föds i takt med att tiden tickar på...

Men..tror ändå det finns rätt goda chanser... hittar man bara sin nisch så...finns många olika sätt att uttrycka sej på, även om det är av sånt som redan känns använt. :)

Minna sa...

Nina: Undra om det var Borges som hade den terorin om att det bara fanns ett visst antal kombinationer och att dessa så smångom skulle vara använda. Rätt cool tanke.

Jag har ofta inga svårigheter men vissa stunder när jag verkligen vill säga något särskilt och om jag innan har lyssnat på sånger som egentligen säger det jag vill säga, då är det svårt att lösgöra sig.