torsdag 29 maj 2008

Framsidebränna

Jag är inte så mycket för att sola men jag tycker om att sitta i solen. Det har jag gjort idag. Jag har suttit i solen och läst om Schakalen, spetälska och annat häftigt i tidningen som jag envisas med att kalla Illustrerad Historia. Egentligen skulle jag ha läst intervjuteknik men av någon outgrundlig anledning lockade spetälska mer. Dessutom har jag fått veta att kannibalism orsakar sjukdomar som liknar galna kosjukan och sådant kan faktiskt vara viktigt att veta.

Hur som helst så har jag fått en sådan där fräsch solbränna i ansiktet. Näsan är lagom röd och kinderna lite halvbruna. Det är snyggt. Snygga är inte mina illröda axlar. Mindre snyggt är också att mina armar är jättebruna och fina i fram men om jag vänder på mig så skulle jag lätt smälta in i vilken snödriva som helst. Nästa gång jag tillbringar dagen i solen får jag väl sitta på en pall med ryggen mot. Eller så satsar jag bara på en snygg framsidebränna i år.

8 kommentarer:

MP sa...

Ha! Jag fick ett nummer av just den tidskriften i min brevlåda i dag! Fast den var adresserad till föregående hyresgästs andrahandshyresgäst. "Skit samma", tänkte jag, "en tidning mer eller mindre", och slet upp plasten. Då upptäckte jag inbetalningskortet.. Den stackarn har visst glömt att adressändra! Nu har jag fått hans tidning, och hans prenumeration fortsätter, och han hamnar hos fogden!

Så nu är frågan, skall jag vidtala honom, eller skall jag njuta av nämnda tidskrift tills förlaget tröttnar och drar honom inför skranket?


Sorry Minna! Det var inte min avsikt att börja blogga bland dina kommentarer, det bara blev så..

Minna sa...

Då kan du läsa fyra sidor om spetälska! Lyllos!

Själv är jag en väldigt ärlig person så jag hade nog ringt förlaget och sagt att de har fel adress. Alternativt försöka få tag på snubben vars tidning det faktiskt är. Jag är lätt lat så jag hade valt det minst antsrängande alternativet. :)

Magnus Thorn sa...

Framsidebränna är så mycket lättare.. Vem orkar rotera?..:)
Själv sitter jag med två Lundellböcker; nya Vädermannen och den gamla diktsamlingen Tid för kärlek från 84. Risken är överhängande för en ensidig bränna.

Trevlig helg.

Minna sa...

Magnus: Jag menar det, rotera liksom. Sådant tänker man ju inte på förrän på kvällen när det bränner på framsidan :)

Då har du något att sysselsätta dig med i solen. Jag ska ta tag i det där och läsa min första Lundell-bok så fort alla skoluppgifter är inlämnade.

Ha det gott!

Anonym sa...

Jag vill nog bara önska en trevlig helg jag, det är väl okej!?

Det glittrar o glöder och jag älskar livet!

Tjena!

Jonken.

Minna sa...

Jonken: Det är väl helt okej! :)
Hoppas att du får en fin helg du med. Solen lyser idag!

Kram på dig

Nina sa...

Minna Minna: Ta en filt o lägg dej på gräsmattan - så slipper du "sitta på pall med ryggen mot"-problemen. :)

Minna sa...

Nina: Det är ju en idé förstås :)