tisdag 20 maj 2008

Så har ännu en dag passerat

Det gick bra att somna igår. Jag la mig i sängen vid elva och somnade av uttråkning vid ett. Det är en rätt effektiv metod har jag märkt, men ack så tråkig. Jag vaknade klockan sju av att de pratade om mig på radion. Efter ett tag insåg jag att de inte alls pratade om mig men det hade lika gärna kunnat vara så. De pratade nämligen om studenter som fortsätter att plugga för att de inte har något bättre för sig. Fast sådant vill man gärna inte känna igen sig i.

Uppsalautflykten var spännande. Jag såg andbäbisar, vuxna änder, en svan och en nunna. Nunnan var mest spännande. Jag har aldrig sett en nunna i nunneutstyrsel i verkliga livet förut men jag försökte att inte glo alltför mycket.

Nu har jag kvällen på mig att skriva en krönika om supande musikskapare. Det känns så där. Särskilt känns det så där eftersom jag redan har haft över en vecka på mig att skriva den men inte har kommit fram till något alls. Helt plötsligt känns krönikor väldigt tråkiga att skriva och den där obäddade sängen som igår kväll var så tråkig, lockar rätt friskt.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Här har du en som inte kommer känna igen sig i klamra-sig-fast-i-studentlivet-ia-all-evighet. Nu kämpar jag!! Hoppas att du också gör det :)

Hmm.. Var kommer den krönikan publiceras? Är sugen på att läsa!

Minna sa...

Nej, nu jäklar. Det här får bli sista terminen för mig. Om jag nu inte skulle komma in på förlagskunskap någon gång i framtiden. Men nu hägrar jobb i huvudstaden :)

Krönikan är en skoluppgift men det kan tänkas att den publiceras på min kulturblogg om den inte blir helt pinsamt dålig...

Anonym sa...

Hörru Silver, jag tror hon skriver om oss.

O Minna, glöm inte the good old ordbajs så ska du nog se att du får det gjort =)

Anonym sa...

Jag missade att du var här igår; du skulle ha signalerat!

Allt gott.

Minna sa...

Käpt´n Flint: Hähä. Ordbajs.. Mja, det ska ju vara bra också annars får man inga bra betyg =/

Magnus: Det var idag jag var där, en snabbvisit bara. Ha det fint!

Nina sa...

En krönika om supande musikskapare: Du, det lät spännande! Så, hur gick det???

Minna sa...

Nina: Det gick så där. Det blev inte alls som jaghade tänkt att det skulle bli från början men jag blev klar i tid åtminstone. :)

Nina sa...

Bra det blev gjort!

Minna sa...

Tack Nina! :)