fredag 2 maj 2008

Make you feel my love

Jag har fastnat i Dylans ”Make you feel my love” som jag nu envisas med att spela om och om igen här hemma, i min ensamhet. Jag försöker få till lite helgstämning men det känns snarare som om det är måndag idag. Som om helgen redan är över. Och kanske är just den här låten inte så bra för att skapa helgstämning.

Dylans sorgsna stämma sjunger When the rain is blowing in your face and the whole world is on your case I could offer you a warm embrace to make you feel my love. Jag ser ut, det regnar. Jag vet inte om det beror på den misslyckade elden men det känns inte alls som vår heller. Det känns som en tråkmåndag i oktober.

Antiklimax.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kom bara att tänka på en låt med Lundell, Blues för en ung flicka; "det är fredag igen, ändå så känns det som söndag.."

Ibland är det såna dagar. Men det kommer nya.

Ha det gott, kram

Åsa sa...

Men vi ska på Lundell, tråksöndag i Oktober!!!
*Hoppar och studsar*

Minna sa...

Magnus: Kanske kan det vara att man fick lagom med helg under valborg vilket gör resten av veckan lite skev. Sedan hjälper ju inte regnet heller direkt. Men det kommer nya som sagt :)

Gott att se att du är tillbaka till ditt skrivande. Kram på dig.

Leia: Yey! Äntligen kom den, biljettjäveln. Du höll på att skrämma ihjäl mig där ju! Jag tror att solen kommer att skina den där söndagen. :)

Åsa sa...

Jag?? Posten!

Okaj... jag :/

Minna sa...

Leia: Huvudsaken är att den är framme :D

Anonym sa...

Åh, vackert med Dylan! By the way, är din text här uppe på sidhuvudet hämtat från Neil, den gamla stöten? Nåja, hoppas att helgstämningen infinner sig snart! Försöker själv komma in i den med lite kaffe och sol/svarta moln.

Minna sa...

Silver: Dylan is the shit, kan man säga. Jovisst är det Neil alltid. Jag tycker att den raden är ett rätt bra sätt att beskriva en blogg på, så jag lånade den.

Jo, snart så. Om det bara kunde bli lite sol. Lycka till själv med helgstämningen. :)