torsdag 22 maj 2008

Gå ut och var glad, din jävel

Igår postade jag mitt lägenhetskontrakt. Nere i vänstra hörnet under rubriken ”uppsägning” hade jag kladdat ner min namnteckning. Tre månader och en vecka har jag kvar att tillbringa i den här lägenheten innan den ska lämnas i samma skick som den intogs.

Det känns lite skrämmande. Jag har egentligen inte en aning om vad som händer till hösten annat än att det inte händer i det som jag i nästan två års tid har kallat mitt hem. Men samtidigt känner jag mig helt underbart pirrigt förväntansfullt. Stockholm väntar på mig med sitt myller, med sin skönhet. Och jag hoppas att det är där jag befinner mig om tre månader och en vecka.

Den tvekan jag ändå må hända känner när jag promenerar försjunken i tankar, försvinner snabbt när Lundell plötsligt fyller mina öron med sin sång. Och när jag hör vad han sjunger känner jag mer än någonsin att jag har gjort rätt, hur uppenbart självklart det egentligen är. Jag tar tag i mitt liv och gör med det vad jag vill. Jag kan ingenting annat göra än att stolt sträcka på ryggen och vara glad. Ja nu jävlar händer det.



Gå ut och var glad, din jävel!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bara att köra på, att göra sin tillvaro. Och jag vet att du kommer att göra det vackert!

Johan sa...

Kommer gå galant det här. Om du bara lär dig skura fönster nångång!

Låt oss sponsra en späckhuggare istället :)

Minna sa...

Magnus: Ja, det är riktigt skönt att göra så faktiskt om än lite läskigt. Jag hoppas så, att det blir vackert till slut.

Allt gott till dig!

Johan: Meh! Jag kan ju tvätta fönster säger jag ju! det är du som inte ens vet att man gör det när man ska flytta ;P

Jag har funderat på det där; hur sponsrar man en späckhuggare menar han? Ger man den pengar? Eller sälar kanske.. Och om man ger den pengar; vad får den för pengarna?

Anonym sa...

Härligt Minna,man växer som människa av utmaningar.
Gå nu ut med rak rygg,brett leende och svinga några bägare ikväll!

Jag saluterar,och jag är glad din jävel!

Jonkenkram får du också!

Minna sa...

Inte ikväll men i morgon ska det svingas bägare vill jag lova! Då ska livet firas.

Ut i solen med dig och ha en alldeles underbar fredagskväll.

Kram!