tisdag 10 juni 2008

Barnsligt gott

Ända sedan igår kväll har jag längtat efter Päronsplitt. Pärsonsplitt längtar man gärna efter när man har ont i halsen. Det är inte bara gott, det gör halsen helt bedövad också. Dessutom kan Päronsplitt vara den fräschaste glassen någonsin. Hur som helst var det tydligen ingen som kunde läsa mina tankar och jag vara alldeles för sjuk för att gå till affären. Jag låg hemma i soffan och fantiserade om Päronsplitt tills jag somnade av utmattning och drömde konstiga drömmar om öde öar och tvärgamla ex som vägrade ge mig Päronsplitt.

Idag var jag piggare och var ändå tvungen att gå till affären för att köpa något mataktigt. Jag var egentligen inte ett dugg sugen på päronsplitt men jag tänkte ändå köpa en eller två i förebyggande syfte. Till min stora förskräckelse fanns päronsplitt inte att köpa i lösvikt men som tur var hittade jag till slut en kartong, en enda kartong. Jag snodde åt mig den och har nu helt plötsligt fjorton pärsonsplitt i min frys.

Jag tänkte att det kan vara bra att ha över sommaren, ifall det är varmt och man blir sugen även fast man inte har ont i halsen. Men om jag känner mig själv rätt är kartongen slut innan veckan är slut. För det där med att hushålla med det man har hemma är inte så mycket min grej särskilt inte om det är gott.

8 kommentarer:

Åsa sa...

Gaaaah...
ge mig!

Minna sa...

Nej! Alla är mina!! Mina fina... ;D

Åsa sa...

E lugnt, jag sprang ner i källaren och hittade en sådär mini Magnum :D
Mums!

Fast dina är gröna, grönt är skönt!

Magnus Thorn sa...

Krya på dig. Och nu finns ju alla förutsättningar där..

Själv köpte jag en lakritspuck idag. Hur god som helst. Men botar å andra sidan inte halsont..:)

Anonym sa...

Fast Piggelin är väl den godaste gröna glassen?

Minna sa...

Leia: Gröna glassar är dom bästa, det går inte att komma ifrån. fast chokladglassar funkar det med. :)

Magnus: Tack, jag är på god väg!
Glass är en stor del av sommaren, halsontbotande eller ej :)

Fredrik: Nej, den är ju bara is rätt igenom. Päronsplitt innehåller ju vanilj!

Nina sa...

Ja! Ja! Ja!

Päronsplit är Grejen! Så god.

Brukar också handla såna där kartonger (fast då är det fler sorter: 88an, Piggelin, Sandwich osv).

Minna sa...

Nina: Eller hur! Men vad är det för galen kartong du köper, den verkar ju helt klart mycket bättre. I min affär fanns bara piggelinboxar och en päronsplittbox.. Fast jag är ganska nöjd med mina päronsplittar :)

(Undra hur många gånger jag har skrivit det ordet idag)