fredag 6 juni 2008

Vilse

Jag drömde inatt att jag hade flyttat till ett sött litet radhus i Göteborg. Men jag var ute och yrade i natten och kunde inte hitta hem. Jag hade glömt bort vad gatan hette och allt jag kunde göra var att beskriva för människor hur mitt radhus såg ut. Men ingen kunde hjälpa mig och jag kunde inte hitta hem.

Jag antar att det är mina rädslor som speglas i mina drömmar. Jag är rädd att inte hitta hem, väl medveten om att det där hemmet egentligen inte alls är geografiskt. Det handlar inte om en plats, utan om en känsla och jag vet inte riktigt var jag ska finna den.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänkte ge glassen en chans nu. Kanske den finns där..känslan?

Minna sa...

Kan det vara så enkelt, att känslan av att ha hittat hem finns i glass. Det skulle vara rätt skönt iof. :)

Anonym sa...

Attans! Nehe, nej.. men jag prövar med en till då. Kanske det kommer då?

Anonym sa...

Men jag vet ju Minna,du kommer snart hitta hem.Jag håller ju på att bli synsk,jag sa igår att allt tyder på att vi skulle bada idag,och se på fan,vi är precis hemkomna från havet!

Ha en underbar kväll Minna!

Jag är en lycklig man!

Jonken.

Minna sa...

Spip: Jag tycker att du ska fortsätta äta glass tills att du känner dig helt full! :D

Jonken: Ja men se där. Dina spåkunskaper är icke att förakta!

Ha en fin kväll du med, vilket jag är övertygad om att du har :)