lördag 28 juni 2008

Världen är uppochner

Det är lördag och klockan är snart halv tolv. Jag ska gå ut med Solo på kvällspromenaden. Det är alltså lördag och klockan är snart halv tolv och jag är trött och vill sova.

Jag har tittat på ”Försoning”, den var halvbra men Keira Knightley var snygg som vanligt. Sedan kollade jag på "Cold Case" som idag gick tillbaka ända till 1919 och handlade om suffragetter. Eller ett mord på en av dessa. Jag blev sugen på att läsa genusvetenskap men nu får det banne mig vara slutpluggat. Kvällen avslutades med Nelson Mandelas födelsedagsgala och jag kan bara konstatera att Queen är ingenting utan Freddie Mercury.

Men nu är klockan alltså halv tolv och jag ska snart gå och lägga mig - en lördag. Världen är uppochner.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tackade nej till öl och pizza.
Sen tackade jag ner till kompisgäng på pub.
Sen tackade jag nej till film.

Och i morgon ska jag upp tidigt och springa.

Världen är almost certainly uppochner.

Minna sa...

Eller så är den helt enkelt rättvänd nu :O

Anonym sa...

Betyder det att jag kommer välja hemma före borta alla kommande lördagar från och med nu? :O
Det känns rysligt så ospännande.

MP sa...

Ha, jag var nära att köpa "Försoning" i dag. Men den var i paket med "Stolthet och fördom", och den har jag ju redan..
Bör jag tänka om?

Minna sa...

Spip: Ja, det lät ju i och för sig inte särskilt roligt. Men man måste ju heller inte vara borta varje helg :)

Lyckligt ovetande: Nja, den är nog bättre med text. Utan text blir det lite tråkigt när de pratar franska, vilket de gör ibland. Dessutom pratar de rätt otydlig engelska. prova med text, det är mitt tips! :D