måndag 16 juni 2008

Det går bra nu

Det lönar sig tydligen att skicka iväg sitt CV till höger och vänster. Det lönar sig så pass mycket att jag nu har ett heltidsjobb till hösten. Ett heltidsjobb med bra lön (särskilt med tanke på att jag, som student, är van att leva på 7400 i månaden). Ett jobb som kommer att bli en utmaning. Det kommer att bli hur roligt som helst att jobba i en av Stockholms största bokhandlar och ansvara för deras kontorssortiment. Spännande liksom. Och jag är ju en boknörd.

Nu gäller det bara att hitta en lägenhet. Det går bra nu, så det ska väl inte vara så himla svårt.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att det går bra för nån iaf. Själv blir jag nog tvungen att lägga ner verksamheten eftersom jag helt plötsligt inte har tillräckligt med folk i höst.

;-D

Anonym sa...

Stort grattis, verkligen skoj. Det kommer att bli bra det där ska du se.Håller tummarna för lägenhet./Kram Camilla

Anonym sa...

Åh din lyckost! Precis det har jag jobbat med. Det är riktigt så himla kul :)

Grattis till jobbet! <:o)

Minna sa...

Fredrik: Det är nog för att du är så dålig på att löneförhandla ;D

Camilla: Tack! Ja nu hoppas vi på en fin lägenhet! Kramen

Spip: Jag vet! :D Jag har jobbat med samma sak förut fast i en mycket mindre bokhandel. Det här kommer att bli hur kul som helst :)
Tack!

Anonym sa...

Wohoo!! Grattis som f-n! :D Vad kul! Nu letar vi efter schysst lya i samma stad m.a.o. :)

Minna sa...

Silver: Tack! :D
Det gör vi, det känns som om din bostadsköplats är lite bättre än min dock. :)

Becka sa...

Kompis, det går bra nu! (eller hur han sjunger) Lägenhet fixar sig snabbt. Lägg ut annons på blocket och så om du inte redan gjort det. Där brukar man få napp ganska fort, även om det kommer en hel del dåliga också.

Minna sa...

Becka: Ja, det var den låten jag hade i huvudet när jag skrev inlägget :D
Ska lägga ut en annons snart tänkte jag. Jag måste försöka formulera en bara :)

Becka sa...

Det kunde jag tänka mig. :D
Glöm bara inte att lägga upp en bild på dig själv också :D

Minna sa...

Becka: Jag har skickat in en i precis detta nu. Den blev skittöntig och så tog jag med en jätteliten bild :D

Anonym sa...

Grattis till jobbet!

Lgh i Stockholm, hur svårt kan det vara? ;)

Minna sa...

Sverka: Tack!

Hähä, det där med lägenhet ja. Äsch, det löser sig säkert :D

Anonym sa...

Fan vad kul! Grattis! Klart du kommer att hitta bostad.

Minna sa...

Anna: Tack! Skitroligt ju! Ja, nu är jag på bostadsjakt :)