fredag 13 juni 2008

Kära dagbok

Min hemska förkylning gick över på två dagar, redan i onsdags var jag pigg och kry. Jag vet inte om det var päronsplitten som gjorde det eller om jag helt enkelt är jäkligt bra på att blir frisk. Egentligen är det lite synd, nu när jag inte är sjuk måste jag göra vettiga saker. Till exempel måste jag börja packa lite. Eftersom det mesta till att börja med ska förvaras hemma hos mamma och pappa kan jag göra allt lite lättare genom att packa ner det som jag ändå inte använder. Då kan de när som helst komma och hämta en låda så slipper man (de) ta allt på en gång.

Sedan är det ju den där uppsatsen också som faktiskt ska skrivas klart under sommaren. Förbannade uppsats. Jag har nog aldrig hatat någonting så mycket som jag hatar den där uppsatsen. Fast jag vet ju att det är lite mitt fel eftersom jag aldrig får den klar. Men det känns som om den är ett levande väsen som endast existerar för att hänga över mitt huvud och vara spydig och få mig att må illa. Jag hatar den. Jag hatar den!

Igår var jag på snabbvisit i Stockholm, det var rätt vettigt. Jag klarade av att åka tunnelbana själv lite varstans. Jag är så stolt så stolt. Men det gäller att träna nu, om två och en halv månad ska det bli vardag. Det kommer att gå finfint. Jag är redan lite av en expert på att åka tunnelbana. Fast själva åkandet är inte så svårt i och för sig, det är att hitta rätt tunnelbana som är det knepiga. Men jag är väldigt bra på det också.

Förövrigt så fick jag till mitt B i journalistiken så nu ser jag fram emot ett B i hela kursen. Känns okej att få B. Jag är nöjd.

Jo, men det rullar väl på här. Det rullar på rätt bra skulle jag vilja säga.

6 kommentarer:

Becka sa...

Här kommer en till fråga om blogspot. HUR sjutton lägger man in ett klipp från jutub?

Du kanske skulle öppna en till blogg här: Frågor om blogspot. :D

Minna sa...

Becka: Ja, jag är visst blogspots kundtjänst :D

När du tar "nytt inlägg" så finns det en flik till höger där det står "Redigera Html" tryck på den och klistra sedan in embadedkoden.

Det blir en öl. Något mer damen vill veta? :D

Anonym sa...

Svengelska lite hej villt här.. Så du lyckades åka tunnelbana alldeles själv i STHLM.. guess what.. själv lyckades man mot alla odds klara av att åka tunnelbana i Tokyo förra veckan och lyckades till och med kokmma fram till rätt ställe.. ha ha, med handen på hjärtat så vette katten hur det gick till.-. Måste säga att Tokyos tunnelbana system med dess tecken och ikke existerande beskrivningar på annat språk än tecken ala Japan. Du vet det där som vi prata om för evigheter sedan om Andalusien med mera.. har helt gett upp de tankarna och bara måste tillbaka till Tokyo.. du anar inte vad grymt det var.. I just loved it! Kramen /Bournstedt

Minna sa...

Hej du! Tokyo känner jag att jag inte riktigt är redo för än hähä. Med cred till dig som lyckades :)

Jag såg faktiskt ett program om Andalusien bara härom dagen och är fortfarande lika sugen. Men Tokyo och Andalusien spelar inte riktigt i samma liga. Det ena är en storstad och det andra är ju liksom landsbyggd.

Tokyo är säkert häftigt. Kanske att man komemr dit en dag :)

Anonym sa...

Tack! Dy kan få två öl! Jag ska fundera på nästa fråga ett tag till. :D

Minna sa...

Becka: varsågod! Och tack! Jag gillar öl :)