tisdag 3 juni 2008

Picknick är ett lustigt ord

Idag promenerade jag iväg till skolan för att lämna min slutmapp i journalistiskt skrivande. Det blev lite bråttom när jag klockan kvart över elva upptäckte att institutionen mappen skulle lämnas på, skulle stänga redan klockan tolv. Det resulterade i en rask promenad i sommarvärmen. Men jag hann på minuten lämna det jag skulle. Jag köpte en smörgås och en liten skål med fruktsallad i skolans cafeteria och unnade mig en picknick i sköna Boulongerskogen på vägen hem. Det hade jag sannerligen förtjänat.

Jag var långt ifrån ensam där denna härliga dag. Förutom alla människor som gick, satt och låg lite här och var så var parken full av fåglar som lystet sneglade på min mat. Jag gav dem halva min fruktsallad innan jag packade ihop mina grejer och drog mig hemåt. Så här hemma igen kan jag tycka att jag nog borde ha stannat kvar lite längre där vid vattnet. Med fåglarna. Synd att rastlöshet är mitt ok. Och att jag hade glömt boken hemma.

Picknickutsikt

Och soundtracket till hajen spelades i mitt huvud...

...Dundun dundun dundun dundun...

6 kommentarer:

Åsa sa...

Mäh!
Det är ju en söt lien pippifågel ju!
:P

Minna sa...

Nej! Den kollade konstigt på mig :S

Anonym sa...

Vad gör du alldeles ensam på sista bilden? Var tog dina två kompisar vägen? :-D

Minna sa...

Höhö Fredrik... Du och din polare drog väl iväg nån annanstans :D

Nina sa...

Men vilka snyggbilder!

Minna sa...

Tack Nina! Kul att höra. Fast fåglarna blev lite suddiga men dom vägrade ju sluta röra på dig, grr! :)