måndag 9 juni 2008

Så fort jag blir frisk ska jag...

Det känns som om hela mitt huvud är stoppat med ludd. Förutom halsen, där river tusen rakblad inåt. Och en rejäl uppsvullnad har tagit plats på ena sidan och det är knappt att teet går ner. Det ömmar överallt och allt går i slowmotion. Åtminstone går jag i slowmotion. Till och med mina tankar går långsammare än vanligt. Jag är alltså sjuk.

Att sitta på uteserveringar halva nätterna i girafftisha är tydligen inte att rekommendera. Men jag tycker inte synd om mig själv, inte än. Men om jag mår likadant i morgon så kommer självömkan att ligga högt upp på listan vill jag lova. I morgon ska lägenheten storstädas för på onsdag ska den visas. Fast ännu är det långt till onsdag. Och till i morgon. Jag har hur mycket tid som helst på mig att ligga i soffan, bli frisk och tänka på saker, långsamt förstås.

Det är dagar som dessa som jag får för mig saker som ”jag borde börja springa. Ja, det är jag sugen på. Så fort jag blir frisk ska jag börja springa.” Kanske är det för att jag vet att jag helt legitimt kan skjuta upp det eftersom jag är sjuk eller så är det bara ren feberyra. För jag vet och ni vet att jag inte kommer att börja springa när jag är frisk.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, aldrig kul att vara förkyld, speciellt inte när det är ca 70 grader ute. Tur att du inte är kille, då hade förkylningen automatiskt varit myyyycket värre....

Anonym sa...

Sov med halsduk! Det funkar skitbra.
Krya på dig, Minnis!

Anonym sa...

Jag lider med dig! I den här värmen och sjuk samtidigt. Universum behandlar inte somliga med den respekt de förtjänar!

Blden i förra inlägget var för övrigt störtskön! Det ser ut lite som att du försöker härma en giraff och säger muuuu - fast jag tror inte att giraffer säger muuuu men jag kan ha fel. Jag har haft fel förut ;)

Kram pårej!

Anonym sa...

Precis som jag befarade är myggbetten borta :D
Bakom enorma solbrillor och under ett prickit paraply intar jag gefle. Yeaa.

Bli frisk!

Minna sa...

Sverka: Ja ibland finns det sannerligen fördelar med att vara kvinna! Att vara sjuk på sommaren är ingen hit, allt blir så där extra kletigt. Fast nu mår jag lite bättre :)

Fredrik: Då stryps jag ju! :O

Anna: Hej!
Menar´t! Universum hade gott kunnat välja någon annan som kunde vara sjuk.

Jag vet faktiskt inte hur giraffer låter men det är väl inte helt omöjligt att de säger muuu. Jag kan aldrig se normal ut på kort, det är lite mitt signum :D

Snart är det väl dags!? Kram på dig :)

Spip: jamen jag försöker ju! Är det idag du är här? Jag ska inte till skolan nå mer i sommar. Jag insåg igår att jag inte orkar läsa sommarkurs :P

Anonym sa...

Jodå det är dags snart. Är i vecka 34 av 40. Men ingen verkar tro att han får bo kvar tiden ut. Min mor har gissat på två veckor. Barnmorskan säger att så länge jag kniper till vecka 36 är det lugnt ;)

Nina sa...

Haha; men jo - ut o spring när förkylningen är över! Det gör susen!

Minna sa...

Anna: Va spännande! Du namnger den efter mig hoppas jag! ;)

Nina: Ja, men du vet man måste vänta några veckor också så att inte förkylningen tar om. Gärna tio veckor minst ;D

Anonym sa...

Självklart ska min lillkille heta "Minna" det är ju jättefint på en liten pöjche! ;)

Minna sa...

Anna: Minna är ett könsneutralt namn (tror jag) :D