onsdag 25 juni 2008

När åldern har betydelse

Idag blev jag lite smått förälskad i en man som kom in i butiken. Kundklientelet på mitt jobb består till mesta del av damer mellan fyrtiofem och åttio. Ibland kommer det in herrar i samma åldersgrupp. Det är inte så ofta det händer att någon kommer in som får mig att stanna upp. Men idag kom det in en man som jag förälskade mig i lite grann. Han var säkert fyrtio år äldre än jag och tillhörde egentligen det vanliga klientelet, men han var långt stiligare än både Sean Connery och Tommy Lee Jones. Och hans utstrålning var som från en annan värld. En sådan utstrålning som riktigt hänför och gör så att man tappar andan.

De säger att åldern bara är en siffra men så där väldigt höga siffror känns inte helt okej för mig. Men om jag skulle träffa någon som han trettio år från nu så skulle jag lätt falla hals över huvud. Fast för tillfället tror jag att jag får försöka komma över min lilla förälskelse. Det tar nog en timme eller två.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har det gått över än eller är ni ute på en drink kanske?

Minna sa...

Jag har kommit över honom nu. :D