tisdag 11 mars 2008

Brevpappersnostalgi

Imorgon har jag tänkt att jag ska skicka iväg ett brev. Det är ett mycket fint konstverk som ska inhandlas genom det brevet. Jag tänkte först att jag skulle köpa ett vanligt vitt kuvert och skriva ner beställningen på ett vanligt vitt papper men sen ändrade jag mig. Varför vara så vit och tråkig när jag har en hel samling med kuvert och brevpapper från åttiotalet som jag aldrig någonsin använder. Så jag dök ner i min brevpappersmapp och möttes av en nostalgitripp. Hittade kort från när jag var elva och från när jag var arton (oh yeah, jag var cool). Hittade två kort som jag själv har knäppt och framkallat föreställande två klasskamrater från gymnasietiden. Och så klart brevpapper. Lots and lots of it. Både egenhändigt gjorda brevpapper av en kanske tioårig Minna samt köpta brevpapper á la åttiotal. Det blir ju lite svårt att välja men det ska nog gå vägen. I morgon seglar ett kuvert innehållande matchande brevpapper iväg till den Mossgröna konsten.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att Du har kvar dessa brevpapper vi köpte som en extra födelsdagspresent eller julklapp när Du var liten. Vad ska Du inhandla för kostverk med det brevet då?

Mossgrön Konst sa...

Mossgrön Konst ser minst sagt fram emot detdär brevpapperet. Och vem vet - Konsten kan kanske göra konst av det om det vill sig riktigt väl.

Minna sa...

Mamma: Ja, jag är verkligen en samlare. Jag tror att jag ska ta och kanske rensa ur här hemma någon dag :D och vad det är för konstverk får du se.

Mossgrön Konst: Vad härligt, det borde landa i morgon skulle jag tro. Jag hoppas att Brevpappret var till er belåtenhet och om det blir konst så blir jag stolt!

Mossgrön Konst sa...

Det var sannerligen till vår belåtenhet.

Minna sa...

Vad skönt att ni gillade det! Jag hoppas att ni märkte att det var luktbrevpapper (tror jag)