onsdag 26 mars 2008

Christer i P3

Batterierna i min mp3 tog helt skoningslöst slut igår när jag var tvungen att gå till skolan bara för att lämna tillbaka böcker i biblioteket. Tydligen får man inte låna om dem hur många gånger man vill via Internet. Att promenera nästan två timmar i tystnad är ingenting för mig. Som tur är så har jag radio i min mobil så Christer i P3 fick figurera som substitut för min mp3. Det är verkligen inte fy skam det heller. Igår handlade det om pinsamma situationer som kan uppstå med mobilen, som att skicka sms till fel person eller när ordlistan skriver ord man själv inte har tänkt sig. Det var väldigt underhållande, särskilt då man ganska ofta kände igen sig i historierna (vilket jag gjorde eftersom att det där med göra bort sig har blivit lite av en hobby för mig). Det var så underhållande att jag log för mig själv ganska ofta och skrattade till ibland. Det hände att människor jag mötte log tillbaka. De tyckte säkert att jag var jättetrevlig som log så där. Helt oförtjänt också eftersom jag egentligen inte log mot dem.

Idag ska jag inte ut på en sådan lång promenad, jag måste plugga och kommer därför troligtvis inte att lyssna på Christer i P3. Dagens program handlar om djur som är så pinsamma att man vid tillfällen har haft lust sälja dem på blocket. Jag skulle kunna ringa in men det tänker jag inte göra, dels för att jag inte gillar att vara med i radio och dels för att jag är rädd att jag skulle ta över hela programmet, ta upp all tid så ingen annan fick någon chans att beklaga sig över sina husdjur och berätta sina pinsamma historier. För är det någon som är bra på att göra bort sin matte så är det min hund. Och på sex år blir det ett några historier som helt säkert skulle ta minst två timmar att berätta. Jäkla hund.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, det där med pinsamma sms känner jag igen... de som heter något på A drabbas ofta av obegripliga bokstavskombinationer när jag glömmer knapplåset. För att inte tala om när jag dejtade killen Tobias som hamnade precis emellan mina två expojkvänner Tobbe och Tomas i telefonboken. Hmm. Skickade till fel person mer än en gång.

Minna sa...

Haha det kan hända mycket knas med mobiler, särskilt med den där t9 ordelistan när man ska skicka sms.

Fast ofta blir det ju en rätt rolig historia av det så det är ju inte bara dåligt. :D