söndag 16 mars 2008

Konstig karma

Egentligen vet jag inte om jag tror så mycket på karma, egentligen vet jag inte ens om det här handlar om karma, om jag nu skulle tro på det. Nåväl, alla som känner mig vet att jag blir galet bakfull om jag dricker, det krävs inte ens mycket. Det räcker nästan med att jag luktar på en öl. Jag kände inte alls för att vara bakfull idag. Jag hade tänkt plugga, och må bra, kura i soffan och titta på Antikdeckarna helt utan huvudvärk och illamående. Så därför drack jag knappt något igår, när jag var ute på krogen. Men något gick väldigt, väldigt fel. Strax efter ett på natten började jag kallsvettas. Vid halv två började jag må illa. Kvart i två var jag hemma med huvudet i toalettstolen. Och ja, så har det varit mest hela dagen tillsammans med feber och halsont förstås. Influensa, yey!

Så gick det när jag skulle vara så där mogen och tänka på morgondagen. Jag som aldrig är sjuk. Fast jag har inte haft ont i huvudet i och för sig och det är ju bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du borde shottat som fan! Spriten dödar alla bakterier nämligen.

Krya på dig, Minns!

Minna sa...

Jag shottade lite, tequila rose :O
Det hjälpte inte alls =(

Tack Fredds!