torsdag 27 mars 2008

Min nya drog

Jag borde plugga, ja det borde jag verkligen. Jag borde läsa alla mina kursares texter till seminariet på tisdag. Stryka under sådant jag gillar och sätta små kryss bredvid saker som jag tycker är mindre bra. Jag borde också knåpa ihop en dålig och en bra dikt till samma seminarium men jag känner mig inte helt motiverad att göra det heller. Egentligen borde jag även skriva klart recensionen av ”Storm över Frankrike” som jag fick som restuppgift för att jag missade en ynka lektion. Jag vet att jag borde men jag gör det inte.

Det enda jag känner för att göra är att se på Dexter. Min nya drog. Min nya stora kärlek. Underbara, helkonstiga, psykopatiska Dexter. Jag har redan sett sex avsnitt under det senaste dygnet. Men, och här kommer min anledning att se ytterligare ett istället för att läsa mina kursares texter och göra andra nyttiga saker; jag har faktiskt läst klart en bok till uppsatsen också. Så nog är jag värd lite Dexter, ja det tycker jag allt. Man måste ju även tänka på att jag har sjutton avsnitt kvar att se innan jag kommer ikapp. Och det där med att komma ikapp i serier – det är viktiga grejer.

(Med min självdisciplin kommer jag att bli något stort en dag, var så säkra!)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Självdisciplin: one word: UÄH.

Dexter har jag nog aldrig sett men jag vet ändå hur det är. Family Guy är storboven, "bara ett avsnitt till" är lite av ett mantra som jag brukar mumla för mig själv...

Anonym sa...

Har missat Dexter, men jag är övertygad att du är värd ett par avsnitt till. Som lärare i samhällsorienterade ämnen kan jag inte annat än lyfta på hatten för den som utforskar medier på ett grundligt sätt. Och inte ska man ägna all tid åt studier; vad återstår då?....:)

Så titta på du, utan dåligt samvete. Du kommer att gå långt Minna, den saken är klar.

Ha det gott.

Minna sa...

Emma: Jag håller med dig i ditt uttalande om själv disciplin!

Family Guy är bra, jag älskar Stewie. Han är lite av en förebild för mig. Mitt tips till dig är att inte börja se på Dexter.

Magnus: Haha det är ju ett sätt att se på saken. Jag kan kanske skylla på att jag som pluggar ämnen inom media måste ha koll på vad som visas ;D

Tack Magnus.

Ha det fint!

Anonym sa...

Dexter är mycket bra, är lite ledsen över att jag redan sett alla avsnitt. Säsong 2 är om möjligt ännu bättre så du har verkligen något att se fram emot.

Minna sa...

Shambles: Jag har redan sett säsong två. Här går det undan ser du. Såg båda säsongerna på ungefär fyra dagar :D

Fast jag tyckte att säsong ett var mycket bättre än två.