lördag 22 mars 2008

Det här med måttlighet

Jag hatar julbord, eller jag menar påskbord. Fast idag var det ändå julsnapsen och julmusten som åkte fram. Och med snöstormen utanför skulle man lika gärna kunna tro att det var just ett julbord. Även om den gula efterrättstårtan formad som en hare, skvallrade om att det kanske var just påsken vi firade. Eller firade och firade. Vi åt. Och drack. Och vi drack. Och åt.

Egentligen älskar jag både jul- och påskbord. Jag älskar det innan jag har börjat äta. Då jag med dregel i ena mungipan, hungrig som en svulten varg tittar ut över det överfulla bordet. Jag älskar det under tiden jag äter det. Även om jag kanske är lite för hetsig. Ungefär som att något skulle ta slut. Vilket det inte gör eftersom jag alltid har halva jul- eller påskbordet med mig hem. Men efteråt, efteråt hatar jag jul- och påskbord. Jag har sagt det förr men det tåls att säga igen – Det här med måttlighet är inte riktigt min grej. Och nu mår jag illa. Igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men det var ju inte bra, att Du mår illa, det går nog snart över ska Du se. Det var så trevligt att se Solo idag, att han tog det så lungt, han är duktig han/kramen mamman

Minna sa...

Nej, men det har gått över. Sen åt jag chokladmuffins så kom det tillbaka. ;D
Ja, Solo, var riktigt duktig. Nu har han slocknat för kvällen vill jag lova!
Kramar

Anonym sa...

Äsch, måttlighet är för mesar!
/en som också mår illa och har uppskattningsvis 2kg godis i magen...

Minna sa...

Menar't!
För mycket godis är alltid bra, som jag alltid har sagt.