söndag 9 mars 2008

En fin helg i Stockholm


Lördag
Efter ett att ha mötts upp på Centralen åkte jag och mitt sällskap först tunnelbana sedan buss, handlade mat, vek tvätt och lagade mat. Egentligen så lagade jag ingen mat alls. Jag satt på köksgolvet och försökte laga dragkedjan till mina skor (som naturligtvis går sönder i Stockholm, en lördagskväll när jag inte har några andra skor med mig). Jag fick i alla fall något sånär ordning på den, tillslut.

Maten intogs till tonerna av Ryan Adams, Sia och David Gray och eftersom vi inte är så förutseende och tänker på att köpa hem något att dricka så fick det bli folköl till. Det positiva med folkölen var att den fick starkölen på Bonden Bar att smaka desto bättre. En riktigt trevlig krog får jag lov att säga. Ett indiepopställe med snygga fondväggar, sköna soffor, bra musik och en soft stämning. Tilläggas bör också att jag under kvällen uppdaterades om vad som hände i melodifestivalen via sms från en vän. Vad skulle jag ha gjort utan henne!? Jag hade ju stenkoll tack vare henne.

Söndag
Jag vaknade upp med ett vansinnigt sug efter O’boy. Så där så att jag verkligen måste ha O’boy. Så mjölk inhandlades och en nöjd Minna drack O’boy till frukost. Det blev en lugn och skön förmiddag utan några egentliga göromål alls. Vid tre blev jag eskorterad till en bloggväns pressbyrå. Jag sa adjö till mitt Stockholmssällskap och blev bjuden på pressbyråbullar, smoothies och trevligt sällskap av bloggvännen.

Strax innan fem tog jag ensam (!) tunnelbanan in till Centralen där jag mötte upp en tredje vän som gav mig en tidigare lämnad väska samt två skivor som ska lyssnas på under veckan som kommer. Det blev ett hastigt ”hej” eftersom jag hade blandat ihop tiderna för när tåget skulle gå hemåt och blev tvungen att rusa iväg till spår arton.

Nu sitter jag hemma i min morgonrock, nybadad och fräsch, med en kopp te och känner att jo, det var en fin helg det här. Väldigt fin.

4 kommentarer:

Nina sa...

Apropå Sthlm-central: Såg bullar som Pressbyrån hade till salu igår: de var så vita att jag först trodde de knappt var gräddade, men det visade sej (efter att jag tittat lite noggrannare på en skylt) att det var nån vaniljsort..

Nina sa...

Gud vilken "Intresseklubben antecknar"-kommentar du nyss fick där ovan förresten. :D

Minna sa...

Haha :D

Jag hoppas att du köpte en! vaniljbullar låter gott, även om det inte lät som om de såg så smakfulla ut.

Nina sa...

Nej, blev ingen.. Fick bli en cola istället. ;D