söndag 23 mars 2008

Hjälp mig

Förutom att jag har klippt lugg, vilket gör att jag ser ut som en tolvårig pojke från 60-talet när jag har håret uppsatt, så har jag även lagt mig till med ett nytt uttryck. Ett sådant som jag använder halvhögt för mig själv när jag gör mig illa eller allra helst om benet har somnat ifrån mig, vilket det gör rätt ofta (jag är så tråkig att till och med mina kroppsdelar somnar höhö).

Det är världens mesigaste uttryck och jag kan inte sluta säga det. Det kommer automatiskt när jag dunkar tån i tröskeln. Eller när benet viker sig när jag reser mig upp och kittlingar ilar längs hela baksidan av vaden som straff för att jag väckte den. Crapedicrapcrap. Det är vad jag säger. Crap-edi-crap-crap.

Jag ser ut som en tolvårig pojke från helt fel tid, vars största idol är Ned Flanders. Hjälp mig.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Crapedicrapcrap?! Det låter ju ganska så harmlöst att brista ut i om man dunkar tån i tröskeln. Har många ord på lager för sådana tillfällen, men de lämpar sig inte i skrift. Inte i tal heller btw.

Minna sa...

Harmlöst ja, mesigt ja. Jag vet inte om jag vill vara harmlös och mesig :D

Anonym sa...

Jag har också problem med ett uttryck. I tid och otid (och tyvärr mest otid) kan jag högt och tydligt utropa Kuken! när något går fel. Hemma i korridoren går det för sig, på släktmiddagar är det värre... :(

Men jag gillar crapedicrapcrap. Väldigt flanders! jag ska provsäga det vid tillfälle och se om det sätter sig.

Minna sa...

Haha, kan tänka mig att det kanske inte uppskattas särskilt väl.

Ja men ja om man vill tona ner sig lite så är crapedicrapcrap ett utmärkt uttryck.

Men det känns ganska ocoolt, tyvärr.

Anonym sa...

Finns det en 12-årig pojke i morfen?

Minna sa...

Det vet jag inte men jag tänker inte knäppa kort på mig själv i uppsatt hår heller :P

Anonym sa...

haha det var väldigt mesigt, fjantigt, ja take your pick.
Vad gäller Flanders så såg jag idag ett avsnitt om varför han säger så. Han är oförmögen att hantera ilska så han förtrycker det och det är då det kommer ut crapedicrapcrap-uttryck. Du kanske såg det?

Hur som helst, lägg av att säga sådär genast!

Minna sa...

D.D: Ajm Sawi! Jag ska försöka sluta nu med detsamma (för jag vill ju vara cool)!

Jag såg det avsnittet igår, när han gillar lysrör för att "They are humming like little angels" :D