torsdag 20 mars 2008

Lurad

När jag vaknade av att finalisterna från Svt:s satsning Tv-stjärnan blev intervjuade av någon människa på p3 som inte är Hanna Fahl, envisades solen med att tränga in genom persiennerna. Om man vaknar efter klockan tio av klockradion så vaknar man oftast av att Hanna Fahl babblar och då vet man att det kommer att bli en bra dag. Men när man måste upp så här galet tidigt så är det någon som pratar som jag inte har lärt känna än eftersom jag sällan eller aldrig går upp så här tidigt, om jag inte absolut måste, som idag. I alla fall så känner jag mig lurad, ja kränkt nästan. Solen lurade mig, blåste mig rent ut sagt. Jag tänker i väldigt enkla banor när jag är nyvaken. Sol = värme (särskilt i mitten eller slutet av mars). Men när jag gick ut med hunden märkte jag att det var ju kallt, jättekallt, frysa-ihjäl-kallt.

Jävla Hanna Fahl!