fredag 21 mars 2008

Ibland är jag också fånigt tjejig

Eller tjejigt fånig. Jag har legat i soffan i mjukisbyxor, min Tanum strand-tröja från 89, ätit chokladmuffins och tittat på en löjlig, typiskt amerikansk, romantisk komedi – 27 Dresses. Jag har skrattat, jag har gråtit en skvätt, jag har varit avundsjuk, möjligtvis gråtit av avundsjuka, kanske skrattat av avundsjuka också, vem vet. Hela filmen handlar om bröllop. Det är lite temat. Inte för att jag vill gifta mig men nu är jag kärlekskrank. Och lite illamående efter alla chokladmuffins.

Det där med bröllop är inte riktigt min grej, jag vill bara åt romantiken. Eller äh, jag vill bara att det ska hända något. Det som jag blev mest avundsjuk på, var när huvudkaraktären och killen (som alltid finns med i romantiska komedier) fastnar i en bar, blir fulla och sjunger. Sedan börjar de hångla förstås. Det är sådan romantik jag gillar. Rolig och spontan romantik.

Jag vill väl också hångla.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju så härligt.
Du ska göra det imorgon!

Sköt om dig.

Kramar till dig.

Anonym sa...

Anonym är faktiskt jonken.

Hej på dig!

Minna sa...

Jonken!
Vad ska jag göra imorgon menar du? Hångla? Nej, inte i morgon. Men snart, hoppas jag. :)

Kram på dig!

Anonym sa...

Ja det ska du!

Påskhångel!

En kram får du av mig!

Jonken.

Minna sa...

Påskhångel hade varit fint, men jag blir tyvärr utan =(

Tack för kramen och du får en tillbaka! En påskkram!