fredag 7 mars 2008

Ännu en

Ja, en ny blogg såg ljuset, eller egentligen mörkret, i natt. En blogg helt utan ambitioner och helt utan nisch. Egentligen är den väldigt nischad, fast en väldigt smal nisch, nämligen moi. Den här bloggen har inga som helst ambitioner att bli läst men den och författaren till den blir självklart mycket glada om någon skulle irra sig in på den och kanske möjligtvis tycka att den är intressant. Det är ju trots allt mitt liv vi talar om här.

På schemat idag står det att jag ska läsa ut ”Sista Jouren”. Nja, eftersom jag har fuskat bara en aningens aning så har jag tvåhundra sidor kvar istället för knappt hundra så det är tveksamt om målet nås idag. Det står även att jag ska läsa trettio sidor ur ”Storm över Frankrike”. Jag skulle ha läst trettio igår också men det gjorde jag inte så alltså är det sextio sidor som gäller idag. 260 sidor sammanlagt. Plus att jag har två kapitel ur ”Det sjunkna alfabetet” att läsa. Vad gjorde jag igår egentligen? Kan man skylla på att det var fint väder fastän man knappt var utanför dörren? Jag hatar det där schemat.

2 kommentarer:

Nina sa...

Nämen välkommen med ännu en blogg! Haha, tror det är rekord med hur många nya bloggar, från folk man följer sen tidigare på ett eller annat sätt, som startats upp de senaste veckorna. Snacka om blogg-sjukan (räknar såklart in mej själv i den kategorin). :D

Minna sa...

Tack hörrudu! :D

Ja, du har ju ett par bloggar du med. Den här ersätter egentligen en annan blogg jag hade på blogg.se (otroligt tråkig bloggportal) och det är väl kanske tänkt att den även ska ersätta aftonbladet så småningom, om jag totalledsnar det vill säga. Vi får se hur det blir det här.

Men ja, det är som en drog det här med bloggar! En ganska hälsosam sådan dock. :)