lördag 26 april 2008

Det var det värt

Öl är dumt att dricka dagen innan första dagen på ett nytt jobb. Det vet jag nu. Men det var det värt. Dessutom verkar min chef gilla mig ändå. Jag brukar gå hem hos chefer, mammor och annat löst folk.

För övrigt kan jag säga att det här med att gå ut på krogen med en två meter lång, rakad, tatuerad bror med bockskägg inte alls fungerar lika bra som hundtricket. Hundtricket fungerar visserligen inte med en kinesisk nakenhund heller, men det får åtminstone inte motsatt effekt (typ). Men jag hade roligt, det hade jag. Och den där stackaren som faktiskt vågade sig fram gjorde min kväll när det första han sa till min bror, efter att de hade presenterats, var: ”Jag ÄR snäll, jag lovar.” Min bror såg på honom på storebrorvis och killen frågade mig om jag vill dansa. Det ville jag inte, han försvann och ungefär där blev kvällen något suddig.

Mitt huvud gör fortfarande ont. Och det känns som om jag har varit vaken ungefär hela livet. Men det var det värt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns en medicin mot huvudvärken, det är att titta på klockan och konstatera att "nämen, det är beer 'o clock!" och så kör man på igen :) Tänkte prova det nu!

Minna sa...

Lycka till med det. Mitt botemedel är cola, ostkrokar och film =)

Anonym sa...

åh, den ultimata återhämtningen! Fast å andra sidan är mitt förhållande till just ostkrokar på gränsen till skadligt...

Anonym sa...

Hahaha ja man känner sig onekligen säker när man är ute med honom! /brorsans fru

Minna sa...

Sverka: Jag såg det. Men när man är bakis så får man vara skadlig :)

Camilla: Haha det gör man sannerligen!

Anonym sa...

Åhh jag tycker att det låter skönt, som att ha sin egen bodyguard liksom:)

Hoppas du mår bättre idag iaf, kramen

Minna sa...

Mary: Det var rätt häftigt faktiskt. Särskilt när han kollade ogillande på fulla dryga drägg som faktiskt också kom fram emellanåt :P

Det gör jag tack :)
Kramen