måndag 21 april 2008

Konspiration

Jag vet inte om jag är så förtjust i det här fina vårvädret. Det känns som om solen hånar mig där utanför fönstret. Lite som ”Här är jag men du får inte träffa mig, haha!” soldjävul. Idag fick jag ett paket i brevinkastet. Brevbäraren väckte mig i morse genom att försiktigt plinga på dörren. Egentligen vaknade jag inte så mycket av plinget som av att hunden började skälla hysteriskt. Jag låg där i sängen och stirrade upp i taket en stund innan jag bestämde mig för att dra på mig morgonrocken och öppna. Men när jag kom till dörren var brevbäraren redan i full färd med att knöla in paketet genom brevinkastet så jag lät honom hållas.

Paketet kom från Vevay. Vevay skickar hem smink till en, jättedåligt smink är det. Jag lurades att gå med där för något år sedan och jag glömmer alltid att avbeställa de där värdelösa paketen. Jag som knappt använder smink, allra minst deras. Månadens paket innehöll solskyddsfaktor. Det kändes ungefär lika retfullt som solen där utanför. Som om de samarbetar de jävlarna. Men nu har jag åtminstone solskyddsfaktor tio för kroppen, femton för ansiktet samt ett lypsyl med solskyddsfaktor tjugofem, som jag kan använda i solen jag inte har tid att gå ut i.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag promenerade i solen istället för att ta t-banan idag - sååå fint är det ute!

Synd att du missar det :-/

Minna sa...

Jag vet! Jag promenerade med Solo en lite längre sväng faktiskt. Fast det är ändå rätt kallt tycker jag.

Anonym sa...

Men det är iaf sol... Jag har suttit som en fånge hela dagen på mitt kontor (som för övrigt blev framröstat till avdelningens tristaste förra veckan). Funderade en kort stund på att rymma men kom på att chefen skulle bli så där fasligt arg igen.

Minna sa...

Sverka: Haha kanske är lite elakt men jag tycker att det är rätt skönt att jag inte är ensam. Rym vettja :P