tisdag 29 april 2008

Skabbigt

Jag är nästan helt övertygad om att jag har fått skabb på ena benet, i benet, eller hur man nu säger. Skabb är min värsta mardröm, näst efter vulkaner förstås. Bara tanken på små snåla kryp som gräver gångar under min hud får mig att bli lite yr i huvudet. Egentligen är nog sannolikheten större att just det här är några myggbett. Men de sitter misstänksamt nära varandra så jag tror inte att jag helt kan avskriva skabbteorin riktigt än.

Jag vet inte om jag gillar tanken om att det är myggbett heller, det känns lite obehagligt om de har börjat jaga i flock, mobiliserat sig. Det här kan ju gå hur långt som helst. Snart är de väl skräckfilmsstora också, som hästar. De jävlarna.

4 kommentarer:

Johan sa...

Skabbet!! Det smittar väl inte? :O

Minna sa...

Skabb smittar som aldrig förr!!Myggbett smittar dock inte men man kan aldrig vara nog säker när det gäller dom här nya galningarna =/

Anonym sa...

Haha! Myggor som mobiliserar sig.. Det skulle vara mardrömmen. Då skulle man få ta till taktik mot de små asen.

Skabb förresten? Finns det ens? Eller är det bara jag som har fått för mig att det är "utrotat". Nu har jag ingen grund för mina ord så jag vet ingenting egentligen. Trött som fasen också, somnar nnnnnu!

Minna sa...

Ja, men om det är myggbett jag har så är mobilisering den enda förklaringen! Det blir till att sitta inne hela sommaren här känner jag :D

Skabb finns, tror jag. Jag är ganska säker på att jag läste om någon snubbe som hade skabb förut. Man kan aldrig gå helt säker från skabb, eller vulkaner.