tisdag 15 april 2008

Ännu en natt

Jag går inte och lägger mig fastän jag borde. Jag går inte och lägger mig fastän att klockan är mycket och jag ska till skolan i morgon. Teven är på. Den står på ljudlös och i rutan står en man och rör på läpparna medan han slår ut med armarna. Resten av rutan är fylld med ord och bokstäver. Jag hittar på saker han säger, som om han skulle tala direkt till mig genom teven. Ibland slår han ihop händerna, som om han ber. Jag föreställer mig att han ber mig om något. Men eftersom det är min fantasikonversation kan jag helt utan dåligt samvete neka honom det han vill ha. "Nej, tyvärr" säger jag och han ser inte ett dugg ledsen ut för det.

I min bakgrund sjunger The Perishers att de inte vill såra mig för sjunde gången idag. Det låter ledsamt. Naket. Sårbart. Det är en fin melodi. Jag vill faktiskt inte såra dem heller. Eller mannen i teverutan. Jag vill nog inte såra någon alls. Men allra helst vill jag inte bli sårad.

I don´t wanna hurt you, I don´t wanna make you sway från stereon, ordet i teverutan blir "kattsand".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tumme!


(Seru - javisarom!) :)

Minna sa...

Tack spip!

(Du är sannerligen bra på att visarom!)