fredag 25 april 2008

Fast i en röst

När jag cyklade hem från skolan lyssnade jag på återvinningsintervjun med Rikard Wolff i P3. Folk skrev in till programmet och berömde hans röst, skrev hur sexig och porrig han låter. Allt jag ser framför mig när jag hör hans röst utan att ha hans bild till, är den jäveln som dödade Simbas pappa. Jag har lite svårt att förlåta honom för det, tror jag.

Förövrigt så har människor och gnuer rätt mycket gemensamt, åtminstone under mellandagsrean, människornas mellandagsrea alltså. Kanske inte så mycket att människor och gnuer har så mycket gemensamt som att människor kan liknas vid gnuer under den. Om man dristar sig till att gå emot strömmen där, så är sannolikheten ganska stor att man går samma grymma öde till mötes som Simbas pappa. Jag har egentligen inga hållbara bevis för det, det är mest en teori jag har.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så du kom upp till skolan i tid iaf? Grattis i så fall!

Själv är jag tvungen att varje morgon gå upp i en sån okristlig tid. Väl framme på jobbet får jag ändå höra att eftersom alla andra klarar av det så bör jag också kunna vara på jobbet innan 8:30. Tack så väldigt lite säger jag, det är redan en kamp varje dag!

Minna sa...

Sverka: Jodå, jag kom upp. Rätt bra också men nu är jag trött som en gnu (?). Funderar på om kaffe eller eftermiddagsvila är det bästa medlet för att vara pigg till ikväll. :)

Ja, men ska man upp varje dag blir man väl van, då går det väl lättare? Hoppas jag i alla fall.

Anonym sa...

Jag röstar på eftermiddagslur följt av kaffe, det är det bästa.

Om det blir lättare? You wish. Jag har jobbat i typ 4 år nu och varje morgon är en kamp som oftast resulterar i sen ankomst. Drygt 5 år av slappt studentliv sätter sina spår...

Anonym sa...

Jag håller med Sverka. Ta en nap och sen en panna kaffe på det! Det är så gött att ta en gubbig eftermiddagsstupplur :) Är dock kvar på jobbet med en kopp kaffe och egentligen inget att göra. Ska nog smyga härifrån tror jag...

Minna sa...

Sverka: Usch, säg inte så där. Jag förlorar allt hopp ju =/

Silver: Jag gjorde allt i fel ordning. Kaffesuget tog över så jag får se om jag kan tvinga mig till att sova en stund sen. Höhö

Anonym sa...

Sorry, inte meningen att krossa din drömmar om enkla uppstigningar ;)

Minna sa...

Sverka: Vi får se om jag överlever nu, helt utan hopp och dan :D