onsdag 16 april 2008

Det får så lov att lösa sig

Ulf Lundell ska spela på Cirkus i Stockholm i oktober. Jag hade hoppats på en sommarturné men jag antar att jag där hoppades förgäves. Men tänk vad fint det hade varit med en utomhusspelning i slutet av juli. Det hade varit riktigt magiskt. Nåväl, biljetter till konserten ska inhandlas om jag så ska leva på vatten i tre månader framåt. Det tråkiga är att jag inte har någon att gå med. Varken mina vänner eller min familj är speciellt förtjusta i Lundell och att vara på äventyr i huvudstaden ensam känns så där. Att överhuvudtaget gå på konsert själv känns lite tråkigt, särskilt på Uffe. Då vill man ju gå med någon som tycker om honom. Frågan är då om man ska köpa två biljetter och chansa på att någon hänger på, men jag har inte direkt tusen kronor att slänga ut, bara så där. Jag kanske får ställa in mig på att gå ensam ändå. Jag har en vecka på mig att fundera över det där. Jag antar att biljetterna kommer att gå åt rätt snabbt när de väl släpps för försäljning.

Något annat som känns lite avigt är att det endast är två spelningar. En av dem är på en söndag och den andra på en tisdag, i oktober. Jag har ingen aning om vad jag gör i oktober. Men skulle det vara så att man inte kan gå så är det väl knappast svårt att bli av med biljetterna. Fast jag kan gå, var så säker!

Det får så lov att lösa sig, jag får hitta någon att gå med (eller gå själv) och ta en paus från vad jag nu gör i oktober. För jag ska minsann se Uffe!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Det där har jag väntat på länge; akustiskt och avskalat.
Själv väljer jag att gå på hemmaplan i Uppsala, i det nya "skrytbygget" Uppsala kongress.., som jag förövrigt gillar helskarpt!
Cirkus, sveriges bästa arena för lite intimare spelningar, hade varit något.
Jag tror att det blir magi, det blir gärna det när Uffe slår an första ackordet..

Ha det gott.

Minna sa...

Jag skulle visserligen kunna gå på hemmaplan jag med, den 26:e september tror jag det var. Fast jag vet ju inte riktigt om Gävle är hemmaplan i höst. Dessutom vore Crikus lite speciellt så där.

Jag har aldrig sett honom förr och man vet inte om det blir fler spelningar efter den här så det gäller liksom att passa på!

Krya på dig :)

Åsa sa...

Jamen då blir vi två för jag infinner mig på Cirkus med eller utan sällskap jag med :)

Minna sa...

Jamen dåså! Dejt? :D

Åsa sa...

Absolut!
5:e eller 7:e?

Minna sa...

Söndag låter festligare än tisdag. Då kan man dessutom kanske flänga runt i stockholm hela helgen :D

Åsa sa...

Jag håller med!
Söndag låter som en bra dag. Nu ska vi bara få tag på biljetterna 23:e kl 09.00 sitter jag som en hök över ticknet.

Minna sa...

Jag med, vill jag lova!

Åsa sa...

Men vad bra dårra, Minna och Åsa på däääjt :D

(Öl och sprit inkluderat va?)

Minna sa...

Ja, hoppas vi hamnar nära varandra annars får vi sitta och vinka till varandra från våra platser. :D

(Behöver du ens fråga?)

Åsa sa...

(nee, jag behöver inte ens fråga :D )

Anonym sa...

Vi går allihop,tillsammans!

Vi manifesterar en magisk kväll,hand i hand går vi,för kärleken,livet och levandet!

Kram!

Jonken.

Minna sa...

Leia: (Menar't!)

Jonken: Det hade ju varit det ultimata!

Kram!

Nina sa...

Trevligt att du äntligen ska få se Ulf! Det blir alla tajders - är jag säker på.

(Förresten: har du sett den 80talsromantiserande "Tjenare Kungen"? Där finns en Ulf-galning som jag kom att tänka på nu. :D ).

Minna sa...

Nina: Ja, äntligen! Jag har visserligen inte väntat allt för länge så jag tycker egentligen att han tajmar sin turné rätt lagom bra. :)

(Nej, jag har varit på väg att se den, jag vill se den. Och jag ska se den.)

Anonym sa...

Klart man ska se Uffe, den gamle räven! Jag SKA ha en biljett, så vi ses då! :)

Minna sa...

Cobra Rax: Jamendåsesvi! Öl? :D