torsdag 17 april 2008

Även fast jag är vem som helst

Jag beställde för några veckor sedan tre exemplar av min egen bok. Ett exemplar till min mamma, ett exemplar till vännen som har gjort omslaget och ett exemplar till den stolta författaren. Idag kom de. Och även fast vem som helst kan publicera sina böcker nu för tiden och även fast jag är just en sådan där vem som helst, så känns det lite stort. Det ligger en bok på mitt skrivbord med mitt namn på, innehållande mina texter. På baksidan av den lurar min nuna, en bild på mig – på en bok. Det är faktiskt lite stort, även fast jag är vem som helst.

14 kommentarer:

Johan sa...

Märklig känsla väl? Att hålla saken i handen. Jag kan inte riktigt föreställa mig hur det är/kommer bli.

Men stort, det är det. Och kul att dom kom till slut. Fast jag tycker att du cyklar lite, för vem som helst, det tycker jag inte du är. För vem som helst göra inte såna saker :)

Minna sa...

Ja, konstigt känns det, fast på ett bra sätt.

Jag hade nästan gett upp hoppet om att de någonsin skulle komma, men till slut kom de. Nu väntar jag bara på din. :)

Min herre är alltför vänlig :D

Anonym sa...

men åh vad roligt, den längtar jag att få. På lördag kanske?/kram mamman

Åsa sa...

Det ÄR en stor känsla! jag började gråta när jag fick min... och drömde mardrömmar.

Jag har inte beställt din än men ska i dagarna. Väntar på Johans jag med och den andra kullen jag har beställt som ska skeppas vidare till folk här hemma som har noll koll på internet.

Bara njut gumma, bara njut :)

Anonym sa...

Mamma är jag ju inte,inte heller vännen,och författaren är ju du.

Så hur gör jag då?

Jonken.

Minna sa...

Mamma: Jag ska försöka komma ihåg att ta den med på lördag, du får påminna mig :) Kram på mamman.

Leia: Jag sa det till Johan häromdan att jag ska beställa din, så fort ekonomin ser lite stadigare ut. Jo, men det är rätt häftigt. Omslaget är snyggt också, jag har varit lite oroligt att det skulle bli något knas med det i trycket men det ser helt okej ut. :)

I will!

Jonken: Om man varken är mamman, vännen eller författaren men ändå vill ha boken så kan man beställa den genom vulkan.se. Dit kommer man genom att klicka på länken till höger här på bloggen under "Om bloken" :)

Nina sa...

Ser fram emot både din och Tusenbroderns böcker. De ska absolut införskaffas..såfort ekonomin tillåter.
Tänk att man numera slipper sitta framför en skärm för att läsa bra blogglitteratur. :)

Minna sa...

Nina: Vad roligt. Och ja, visst är det fint att den möjligheten finns. Det jag undrar är; när kan man få läsa dig i pappersform? :)

Anonym sa...

Mäh, du SKA vara stolt! Och du är inte "vemsomhelst", jag tycker du är fantastiskt bra på att skriva, so keep up the good work!

Jag kanske ska ta och beställa en, bara dessa jäkla konserter tar slut nångång, så jag har råd... :)

Minna sa...

Cobra rax: Tack fina du. :)
Haha ja, dessa konsterter alltså!

Nina sa...

Mej i pappersform: minns att jag höll på o sammanställde lite grejer från "Se Dagen Vakna" (för typ nåt år sen). Men det rann ut i sanden (detta var innan mer praktiska ställen som Vulkan fanns på nätet :) ).

Vi får se. Kanske det kommer nåt nångång - om jag får ihop tillräckligt med material som jag är hyfsat nöjd med.

Minna sa...

Nina: Vad roligt. Den dagen ser jag fram emot! :)

Anonym sa...

Jag minns känslan när jag sprättade kartongen med mina böcker; stort!
Som du skriver, ens eget namn, sina egna texter osv.
Ska göra en sändning efter den!

Ha det gott!

Minna sa...

Magnus: Kan tänka mig, en hel kartong också. Ja men det är just det där, mina ord i en bok. Helt sjukt =)

Detsamma!