torsdag 24 april 2008

Eldprovet

I morgon är det dags. Eldprovet, kan man nästan kalla det. Det är i morgon jag får visa vad jag går för, det är då jag får visa hur viktig skolan är för mig. Men man kan ju undra vad det är för en lärare, egentligen, som lägger en lektion klockan halv nio. Förstår han inte hur morgontrött jag är, eller hur långt jag har till skolan? Framförallt borde han ta hänsyn till att jag faktiskt inte sover om nätterna. Spänningen är olidlig; kommer jag att komma upp i tid eller inte...

I morgon måste jag alltså gå upp klockan sju. Jag har naturligtvis vidtagit vissa åtgärder för att förhoppningsvis kunna somna innan jag ska gå upp. Till exempel ställde jag klockan på åtta i morse. Tanken var ju god men jag vaknade vid tio. Tio är en rätt bra tid, normal. Inte så där sjukt tidig som sju. SJU. Han är ju galen den där läraren. Förutom att jag har stigit upp tidigt (eller åtminstone tänkt tanken), så har jag bara druckit tre koppar kaffe idag. Och det var i morse. Nåja, mellan tolv och ett. Istället för att dricka kaffe har jag vräkt i mig choklad så nu är jag faktiskt rätt däst. Och illamående. Och kaffesugen. Fast jag vet ju att jag, trots alla mina ansträngningar, kommer att ligga och glo i taket hela natten. Riktigt känna hur paniken över att jag inte sover hindrar mig från att somna.

Vad hände med den där idén att dela in studenter i A- och B-människor egentligen?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också sjukt svårt att kliva ut från min koja under täcket på morgnarna. Därför har jag börjat med säkerhetsåtgärden att ställa både mobilen och klockradion på larm. Har ju upptäckt att mobilen slutar ringa efter några snoozningar grrr... Kommer man väl upp sen så är det kaffet som får ansvara för uppvaknandet! :)

Vad pluggar du förresten?

Minna sa...

Jag har också båda två, och jag brukar väl visserligen komma upp när det är ett absolut måste, men av någon anledning är så himla skönt där under täcket om mornarna. Jag grämt mig över morgondagens tidiga lektion hela veckan :P

Jag läser Kultur och kommunikation. Just nu skriver jag C-uppsats i litteraturvetenskap och läser journalistisk skrivande. Flum och blaj mest :D

Anonym sa...

Ah! Kultur gillar vi, kommunikation också :) Du säger att det är flum och blaj men lärarutbildningen kan nog ta priset, speciellt med tanke på att mina ämnen är musik och bild. Det har varit några år på vuxendagis med andra ord :) Hoppas du kommer upp i tid imorgon nu då. Vill själv inte tänka på morgondagen för tillfället, tung dag på jobbet och tidig morgon.

Minna sa...

Haha kan tänka mig, men det gjorde dig åtminstone till något konkret. När folk frågar vad jag blir av min utbildning kan jag inte riktigt svara på det :D

Jag ska göra mitt bästa, var så säker! Lycka till du med :)

Anonym sa...

Äsch kan jag kliva upp 4.30 en hel vecka kan du kliva upp 7 EN dag. Vissa har det bra. Gääääsp dags att sova, snart dags att kliva upp.

Minna sa...

4.30.. Då är det ju inte ens någon idé att gå och lägga sig överhuvudtaget. Förövrigt är det lättare om man måste gå upp tidigt varje morgon inte bara en morgon. Så det så! :P