söndag 27 april 2008

Vintern rasat ut...

På onsdag är det valborg. Jag trodde att man slutade fira valborg när man var ungefär tjugo och började igen efter att man skaffat barn. Men så insåg jag häromdagen att alla mina kursare har planerat festliga saker inför valborg. Nu är i och för sig alla mina kursare yngre än vad jag är, men de flesta är ju åtminstone över tjugo. Över tjugotvå till och med. Deras planer fick mig att bli lite sugen på att inte bara sitta hemma och göra ingenting den där dagen. Men jag har ju hunden också, han är inte ett dugg skotträdd men jag vill ändå inte utsätta honom för tjutande raketer och onödiga smällare.

Så vad kan man göra?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du ska fira valborg :)
Grilla och spela kubb kan man ju alltid göra om man inte vill festa järnet ;)

Minna sa...

Graphy: Det låter som ett rätt skönt alternativ. Då gäller det bara att hitta någon likasinnad :D

Anonym sa...

Grilla, picnic? Kollar på fulla studenter och vårkasar? Fixa ett par hörlurar till vovven vettja. Hoppas du får massor av förslag som jag kan låna...

Minna sa...

Sverka: Ja, som du ser så bara rasar förslagen in som aldrig förr här :P

Hörlurar till hunden säger du, jag är tveksam till att det funkar faktiskt. :D

Anonym sa...

Jag kan vara hundvakt. Så kan jag bekanta mig med uppsatsen också..låter som en heldag!

Minna sa...

Shambles: Schysst! Du har en del jobb framför dig vill jag lova :D

Anonym sa...

Haha med hunden eller uppsatsen? Hunden verkar liten och händig så jag antar du menar uppsatsen...

Minna sa...

Hähä. Han kanske är liten men han är verkligen inte händig :P

Anonym sa...

Tjena syster!
Jag satt just och läste GD och fick plötdligt lust att ta en prommis till regementsparken i morgon kväll! Jag har ju inga kids som täckmantel hemma =( Kanske du vill hänga med som stand in?Om vi bara går ut en stund så kan solokvisten vara hemma själv.. Det firandet är ju för lite "mognare" folk. självaste landshövdeskan ska hålla tal.. Tror dock inte att vi räknas in i den mognare kategorin av människosläktet men iaf.. Kan ju alltid försöka!

pos

Minna sa...

Syster: Det hade varit skoj även om jag hade varit tveksam till att lämna solo ensam med alla raketer och smällare utanför, men nu är det redan någon som har förbarmat sig över mig och kommer hit på besök :)

Vi är väl aldrig mogna! :D