tisdag 22 april 2008

När de ynglar av sig

Jag är rätt förtjust i Maritza Horn och hennes skiva skillingtryck som jag lyssnade sönder och samman när jag var yngre. Mest för att sångerna var så sorgliga men också för att Maritza Horn har en väldigt fin röst. Nu har det visat sig att Maritza Horn har en dotter. En dotter som sjunger och som sjunger med en himla mysig röst dessutom. En dotter som jag tycker kan liknas vid en kvinnlig motsvarighet till Lars Winnerbäck. Men jag hoppas och tror att hon kommer att växa sig ännu större.

Hur som helst så tror jag att Melissa Horn, som dottern heter, är någon man bör hålla utkik efter i framtiden. Den 30:e april släpper hon sitt debutalbum och det ska jag införskaffa. Dessutom ska hon spela på Visfestivalen i Västervik som jag redan har gnällt över att jag vill åka till. Och om inte Lars Demian, Jack Vreeswijk, CajsaStina Åkerström och Tomas Andersson Wij var tillräckliga anledningar att vilja dit så finns nu ytterligare en.

Lyssna på några av låtarna från den kommande skivan på hennes Myspace, lyssna särskilt på Kungsholmens hamn, som jag antar handlar om dödsmisshandeln av Riccardo Campogian. En riktigt stark låt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, hon var verkligen bra, nästan lika röst. Underbart/mamman

Minna sa...

Oh ja! Särskilt Kungsholmens hamn .. Helt underbart!

KajsaLisa sa...

Ja den är super!
Tänker oxå införskaffa skivan.

Minna sa...

KajsaLisa: Sen är hon så ung också, jag tror att hon kommer att bli jättestor :)

Nina sa...

Ey! Tack för tipset! Hade ingen aning om att Maritza hade en musikintresserad dotra. Ska också införskaffa skivan ifråga. Lyssnar på henne på MySpace nu och det verkar helt klart intressant.

Minna sa...

Nina: Och jag tackar den anonyma kommentaren i min andra blogg som gjorde mig varse om henne. Ja, visst är hon helmysig! Jag tror att hon kommer att gå långt :)

Anonym sa...

Det var jag som lämnade tipset i din andra blogg. Upptäckte henne av en slump tack vare att jag är ett stort fan av Lars Winnerbäck. Kommer helt klart att köpa hennes skiva, låtarna som finns på Myspace är verkligen jättebra.

Minna sa...

Linda: Dom är verkligen jättebra. Jag har lyssnat på dom konstant sedan igår. Nu längtar jag efter skivan :)

Tack för tipset!