måndag 14 april 2008

Saker man kan göra istället för att plugga

  • Blåsa på hunden
  • Sitta i soffan och bara glo
  • Peta på hunden
  • Lyssna på The Perishers Sway fyra gånger i rad
  • Skriva listor som denna
  • Klaga över att ryggen gör ont
  • Fundera över varför ryggen gör ont
  • Konstatera att ryggen gör för ont för att kunna sitta och plugga längre stunder
  • Peta på hunden igen
  • Göra ett studieschema
  • Inte följa studieschemat
  • Diska
  • Glo lite till
  • Peta på hunden
  • Konstatera att hunden inte uppskattar att bli petad på
  • Äta saker så som chips och mackor

Listan kan egentligen göras oändlig men detta är ungefär vad jag har gjort istället för att plugga fram till nu. Men nu finns det inga ursäkter längre. Nu ska Det första könet läsas klart om så ryggen ska gå av som följd!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Men sätt Dig och plugga jäntunge/kram mamman

Minna sa...

Ja men nu håller jag på för fullt förstår du :) Kramar!

Anonym sa...

Man kan rensa frysen också. Ett måste i stressiga pluggtider.

Minna sa...

Ah! Självklart Emma, självklart. Man kan även duscha hunden och konstatera att han inte gillar att bli duschad.

Anonym sa...

Som lärare förstår du min synpunkt på det hela...:)

Nejdå, gör som du vill, bara det blir gjort!

Ha det gott.

Minna sa...

Magnus: Ja, jag är helt på det klara med det. :)

Ja, det är ju det. Det måste ju blir gjort.

Ha det fint.

Anonym sa...

Jag har letat upp en stereo jag önskar mig på internet. Det var väldigt viktigt att göra just idag.

Minna sa...

Det är sannerligen viktiga grejer vi har sysslat med idag Emma!

Nina sa...

Haha, ja tänk att saker som diskning plötsligt kan bli högintressanta när man samtidigt vet att man har mycket viktigare saker som egentligen borde göras, men som blir som en klump i halsen..inte minst för själva tvånget; att man "ska/måste" göra det.

Minna sa...

Nina: Jamenvisst! Sedan är ju allt relativt. Diskning är i regel något tråkigt man gärna inte gör men bredvid plugg så är det helt plötsligt lockande :D

Nina sa...

Ellerhur.. :D